CONFORMITEITSVERKLARING DIGITALE TOEGANKELIJKHEID – PLUG&PAY B.V.

1. Algemene informatie
Deze toegankelijkheidsverklaring heeft betrekking op de volgende softwareproducten van Plug&Pay B.V.:

  • Plug&Pay – online betaalsysteem en funnelssoftware voor landingspagina’s en checkouts

  • Huddle – community- en e-learningplatform

  • Phoenix - websitesysteem, gericht op content, blogs en SEO


2. URL’s waarop deze verklaring van toepassing is

Deze verklaring is van toepassing op alle websites en applicaties die vallen onder de volgende domeinen:

2a. Gebruik op externe domeinen

De Huddle software wordt ook regelmatig gebruikt op klantdomeinen buiten *.huddlecommunity.com. Hoewel de basisfunctionaliteit onder verantwoordelijkheid van Plug&Pay B.V. valt, kunnen deze omgevingen door eindgebruikers worden aangepast met eigen content (zoals afbeeldingen, kleuren en video’s). De toegankelijkheid van die inhoud valt buiten de reikwijdte van deze verklaring.

3. Nalevingsstatus

De hierboven genoemde applicaties voldoen op dit moment gedeeltelijk aan de toegankelijkheidseisen zoals vastgesteld in het Tijdelijk Besluit Digitale Toegankelijkheid Overheid (op basis van WCAG 2.1 niveau A en AA). De eerste stappen richting WCAG 2.2 zijn in kaart gebracht en worden meegenomen in toekomstige herbeoordelingen.

4. Toegepaste normen

  • WCAG 2.1 niveau A en AA

  • WCAG 2.2 niveau A en AA (in voorbereiding / in verkenning)

  • EN 301 549 V3.2.1 (2021-03)

  • Tijdelijk besluit digitale toegankelijkheid overheid

5. Verantwoordelijke afdeling
De verantwoordelijkheid voor digitale toegankelijkheid ligt bij Team Support van Plug&Pay B.V. Bevindingen worden samen met de technische teams van Plug&Pay, Huddle en Phoenix opgepakt en ingepland.

6. Onderbouwing van de verklaring

Deze verklaring is gebaseerd op intern onderzoek. Er zijn uitgebreide toetsen uitgevoerd op:

  • Templates binnen de Plug&Pay Pagebuilder

  • Checkout-templates zoals Wallstreet, Moneyball e.a.

  • Admin-omgeving Plug&Pay (met nadruk op toetsenbordtoegankelijkheid en focusvolgorde)

  • Cliëntomgeving van Huddle (inclusief e-learning, community, evenementen en polls)

  • Eerste technische verkenningen van de Huddle-app


De bevindingen zijn gekoppeld aan Jira-tickets en worden in de backlog actief verwerkt.

7. Gebruikte methoden/tools

  • Handmatige toetsing door interne teams

  • W3C Validator

  • Axe DevTools

  • Confluence-checklists per component/template

  • Jira-board "Accessibility" (backlog en opvolging)

8. Maatregelen en planning

Er wordt gewerkt met een incrementele aanpak. Eerst zijn de meestgebruikte templates en functionaliteiten getest. Op basis daarvan worden structureel aanpassingen doorgevoerd. Toetsing van de app volgt in een latere fase. Regelmatige herbeoordelingen staan periodiek ingepland.

9. Feedbackmechanisme

Heb je vragen of ervaar je toegankelijkheidsproblemen? Neem dan contact met ons op via:

10. Handhavingsprocedure

Ben je niet tevreden met de manier waarop jouw melding is afgehandeld? Dan kun je terecht bij:

  • Autoriteit Consument & Markt (ACM)

  • College voor de Rechten van de Mens

11. Datum van publicatie

Deze verklaring is gepubliceerd op 27 juni 2025 en zal uiterlijk op 31 december 2025 opnieuw worden geëvalueerd.